czwartek, 22 lutego 2018

Kraków

Uczestnicy koła turystycznego zostali zarażeni pasją jazdy na łyżwach więc postów na ten temat już nie zamieszczam, chociaż w tym roku też już jeździliśmy na łyżwach. Tym razem publikuję sprawozdanie z wycieczki do Krakowa, która odbyła się dnia 22.02.2018 r.
W programie wycieczki był spacer po starym mieście, żydowskiej dzielnicy Kazimierz i wizyta w Muzeum Inżynierii Miejskiej. Wędrówkę rozpoczęliśmy od odwiedzenia Wawelu. Wielu z nas już tam było ale zawsze jest wskazane przypomnieć sobie miejsca ważne dla naszej historii. Po zejściu ze wzgórza wawelskiego udaliśmy się ulicą Grodzką do kościoła Piotra i Pawła. Tam spotkała nas miła niespodzianka. Pewien pan opowiedział nam historię kościoła, a także pokazał doświadczenie związane z ruchem obrotowym ziemi. Wahadło zawieszone jest na wysokości 47m. Relacje zamieściłam na filmie. Następnie udaliśmy się na rynek m.in. do kościoła Mariackiego, pod bramę Floriańską, Barbakan, kościół św, Jana, Sukiennice, pomnik Adama Mickiewicza. Ulicą Sienną i Starowiślną udaliśmy się na Kazimierz. Spacerowaliśmy ulicą szeroką oglądając liczne kamieniczki, knajpki, synagogi oraz zasiadając na ławeczce Karskiego. Dalej udaliśmy się do kościoła Bożego Ciała na ulicy św. Wawrzyńca oraz na plac Wolnicy. Na koniec wycieczki udaliśmy się do Muzeum Inżynierii Miejskiej gdzie zwiedziliśmy wystawy pt. "To takie proste", " Koło" oraz wystawę starych samochodów. Wszyscy się dobrze bawili robiąc różne doświadczenia. Myślę, że wycieczka się udała i zapadnie w pamięci uczestników, a relacja z jej przebiegu zachęci innych do odwiedzenia tych pięknych miejsc.

Wawel

kościół św. Piotra i Pawła
Brama Floriańska

Barbakan

Muzeum Inżynierii Miejskiej

Film z doświadczenia o ruchu ziemi wokół własnej osi w kościele św. Piotra i Pawła w Krakowie.

piątek, 30 grudnia 2016

Lodowisko

Rok kalendarzowy 2016 właśnie się kończy i my postanowiliśmy, że uczcimy to potężną dawką ruchu. Rozpoczęliśmy go wyjazdem na lodowisko w styczniu i zakończymy go wyjazdem na lodowisko 29.12.2016r. Zebrała się nas spora grupka 14 osób. Pogoda nam dopisała, humory również. Wszyscy bardzo solidnie doskonalili swoje umiejętności i chętnie uczyli się czegoś nowego. Po wyczerpującym treningu nadszedł czas na dostarczenie organizmowi odpowiedniej porcji energii więc czas na posiłek w ulubionym miejscu czyli kebab Istambuł. Pyszne mniam!!! Już czekamy na kolejny wyjazd z utęsknieniem.
W drodze na lodowisko

Piękne powitanie godne uwiecznienia
Widać postępy
Jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz

Po uczcie ruchowej uczta kulinarna

Reszta zdjęć w galerii

czwartek, 28 stycznia 2016

Zima

Członkowie Koła Turystycznego podczas tegorocznych ferii zimowych dwukrotnie doskonalili swoje umiejętności jazdy na łyżwach. Cieszę się, że spędzali wolny czas na świeżym powietrzu. Szkoda tylko, że nie udało się namówić większej ilości uczestników propagujących ten rodzaj ruchu. Poniżej kilka zdjęć z osobami, które już świetnie raczą sobie na łyżwach.

Zawoja

Nowy rok szkolny 2015/2016 uczestnicy Koła Turystycznego rozpoczęli od wycieczki do Zawoi. Najważniejszym punktem programu był oczywiście park linowy. Niestety nie mamy z niego żadnego zdjęcia gdyż wszyscy świetnie się bawili kolejno pokonując wszystkie przeszkody, a było ich niemało. Tak dobrze nam się wspinało, że ledwo zdążyliśmy do Centrum Górskiego Korona Ziemi gdzie z kolei poznawaliśmy historię polskiego alpinizmu, zasłużonych, obejrzeliśmy makiety i poznaliśmy najwyższe szczyty poszczególnych kontynentów. Na koniec wzięliśmy udział w zabawie z tabletami. Myślę, że wycieczka podobała się uczestnikom, a na długo w pamięci zostaną pokonane z wysiłkiem ale z pełną satysfakcją trasy w parku linowym. Poniżej kilka zdjęć. Pozostałe w galerii

środa, 27 maja 2015

RAJD KONFEDERATÓW BARSKICH
LANCKORONA 23.05.2015r.

Po raz pierwszy po kilkuletniej przerwie uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Rajdzie Szlakami Konfederatów Barskich "Na tropach historii" organizowanym przez Towarzystwo Przyjaciół Lanckorony. Pomimo niesprzyjającej pogody, zimna i siąpiącego deszczu wybraliśmy ambitnie najdłuższą trasę 15 km. Całą trasę udało nam się przejść chociaż z pewnym opóźnieniem ponieważ  naszej licznej grupie dużo czasu zajmowało rozwiązywanie zadań na poszczególnych punktach kontrolnych. Wyciągniemy więc z tego wnioski na przyszły rok i na trasę wyruszymy dużo wcześniej. Nasi odważni piechurzy zwiedzili Muzeum -Izbę Konfederatów, bibliotekę, Grobowiec Sypowskich na lanckorońskim cmentarzu, Kaplicę Konfederatów Barskich przy drodzę na Jastrzębię, Dwór w Jastrzębi gdzie obecnie mieści się szkoła, Kapliczkę św. Michała w Lesie Groby w Harbutowicach. Wracaliśmy Działem Paleckim pod ruiny zamku w Lanckoronie gdzie zakończyliśmy trasę rajdu. Tam czekał na nas poczęstunek oraz gry i zabawy i co najważniejsze nagrody. Pomimo ogólnego zmęczenia i przemoczonych butów w dobrych humorach wracaliśmy
oczywiście na pieszo do Skawinek. Mam nadzieję, że wszyscy odpoczną i w roku następnym znów wyruszymy w trasę rajdu.

Oto kilka zdjęć z naszej wędrówki:

Pozostałe zdjęcia w galerii

poniedziałek, 25 maja 2015

NA STROŃSKIEJ GÓRZE

Dnia 09.05.2015r. postanowiliśmy odwiedzić naszych sąsiadów w miejscowości Stronie. Rozpoczęliśmy nasz rajd przy szkole i wędrując przez Jurkówkę dotarliśmy na Chełm, a stamtąd do Stronia, gdzie postanowiliśmy poszukać figurę św. Onufrego patrona pielgrzymów. Kamienna rzeźba przedstawia klęczącego nagiego starca osłoniętego własnymi włosami i długą brodą, który ma ręce złożone do modlitwy. Dawniej podróżni mogli obracać św. Onufrego za pomocą metalowego bolca twarzą w stronę kierunku marszu, co miało im zapewnić bezpieczeństwo podczas dalszej drogi.
Następnie obejrzeliśmy figurę Matki Bożej i dotarliśmy do boiska sportowego. Tam zabawiliśmy chwilę,  po czym zeszliśmy drogą pośród domów i tory kolejowe do Zakrzowa. Po powrocie obejrzeliśmy jeszcze murowaną, wotywną kaplicę z XIX w., z pseudobarokową kopułą i latarnią. Wewnątrz znajduje się kamienna figura Chrystusa, upadającego pod krzyżem. Grzejąc się w promieniach słońca leniwie powróciliśmy przez Zadziele do swoich domów.

Poniżej kilka zdjęć z wycieczki:

Pozostałe zdjęcia w galerii.
CUDZE CHWALICIE, SWEGO NIE ZNACIE

Kolejny raz członkowie KOŁA TURYSTYCZNEGO wyruszyli na trasę. Tym razem postanowiliśmy zwiedzić zakątki naszej miejscowości. Zaglądaliśmy do miejsc, które nawet nasi mieszkańcy rzadko odwiedzają, a uczniowie nawet o nich nie wiedzą. Zaproponowaliśmy przykładowy szlak historyczno - turystyczny zwiedzania Skawinek. Wycieczkę rozpoczęliśmy od szkoły i tam ją również zakończyliśmy. Po drodze podążaliśmy starą drogą dworską zwiedzając dwór i zabudowę dworską między innymi starą stodołę i studnię, następnie udaliśmy się drogą na tzw. Owczarnię, gdzie właściciel dworu Jan Fuchs, a później jego syn Rudolf trzymali swoje owce. Stamtąd na Chełm do "Zimnej Wody",po drodze oglądając z dalsza rosłą topolę, która jest objęta ochroną jako pomnik przyrody pod krzyż nad Repciówką, gdzie w roku 1968 modlił się nasz późniejszy papież Jan Paweł II. W pobliskim lesie odwiedziliśmy groby poległych z okresu II wojny światowej, po czym wróciliśmy przez Repciówkę, Marcówkę i Szewcówkę pod kapliczkę Dzwonek i kościół parafialny pw. św. Joachima, a stamtąd pod pomnik poległych partyzantów.

Oto kilka zdjęć z naszej wycieczki:

Pozostałe zdjęcia w galerii.